Gnudi: Gnocchi cu ricotta şi spanac

Într-o vineri, când era cerul mai însorit şi vremea mai călduroasă, am organizat un mic cooking session care să satisfacă unor oameni faini apetitul pentru mâncare bună. Alături de nişte bruschete cu roşii şi pastă de măsline şi o terină de ciocolată (în curând, pe blogul subsemnatului), am avut ocazia să încercăm şi o reţetă de gnudi. Pentru cine nu ştie, că nici eu nu ştiam până acum câteva săptămâni, gnudi sunt nişte gnocchi făcuţi din ricotta, puţină făină şi alte câteva ingrediente, în cazul nostru parmezan şi spanac. Altfel zis, gnudi este umplutura de pastă fără paste, deci un fel de mâncare uşor, pufos, vegetarian şi foarte aromat. Servit cu un simplu sos de roşii, merge direct la inimă!

Reţetă gnudi cu ricotta şi spanac

Gnudi cu ricotta si spanac


Ingrediente:
– 500g spanac
– o cutie ricotta (200g)
– 1 cană parmezan ras + încă puţin pentru garnisit
– 2 ouă
– 1 cană griş (sau şi mai puţin)
– 1 ceapă
– 2 căţei usturoi
– 1 cutie roşii cubuleţe
– câteva frunze de busuioc
– ulei de măsline, sare, piper

Preparare:
Dezgheaţă spanacul şi scurge-l foarte bine. Poţi face acest lucru ori sotându-l până se evaporă apa sau punându-l într-o sită deasă şi apăsând bine. Amestecă spanacul (răcit dacă l-ai sotat) cu ricotta, apoi adaugă ouăle pe rând, încorporându-le bine.

Pune o oală plină cu apă sărată la fiert. Când apa a dat în clocot, redu focul la minimum. Adaugă parmezanul ras la spanac, apoi grişul, puţin câte puţin, până obţii consistenţa unei compoziţii de găluşti. Modelează gnudi cu două linguriţe şi aruncă-i în apa fierbinte. Dacă se descompune, le mai trebuie griş; dacă stă fermi şi se ridică la suprafaţă în 20-30 secunde, e perfect.

Pescuieşti gnudi care se ridică la suprafaţă cu o sită şi pune-i pe o farfurie întinsă la curs. Eu i-am încălecat la început, aşa că a fost puţin mai greu să-i despart. Repetă mişcare până rămâi fără compoziţie.

Pentru sosul de roşii, toacă ceapa şi usturoiul mărunt. Căleşte ceapa în puţin ulei de măsline 2-3 minute, apoi usturoiul pentru 1 minut şi adaugă în final roşiile. Lasă sosul să fiarbă la foc mic 10 minute. Chiar înainte de a servi, adaugă frunze de busuioc tocate mărunt în sos.

Serveşte gnudi însoţiţi de o porţie generoasă de sos de roşii şi puţin parmezan presărat deasupra. Nouă ne-au ieşit aproximativ 5 porţii sănătoase. Aşa arătau şi bruschetele ce au precedat felul principal. Enjoy!

bruschete cu masline si rosii



Comentează si tu

Read more:
Trufe cu unt de cacao, nuci și semințe de cânepă (raw, paleo, vegan)

Am descoperit recent o "grăsime" de care eu personal nu pot să mă satur. Uleiul de măsline e tot la...

Close