Fast-food sănătos – Burger de curcan cu quinoa

Până acum câteva zile, nu intrasem deloc într-o măcelărie. Preferam să-mi iau carnea şi alimentele dintr-un singur loc, adică din hypermaket. Poate nu era cel mai bun lucru, dar era cel mai comod. Asta până când am găsit o măcelărie frumos branduită în cartier unde vând carne proaspătă de vită, porc, curcan şi pui. Dintre toate cărnurile din vitrină, mi-au fugit ochii la curcan, o pasăre puţin cunoscută de români dar sănătoasă. Nu avea nici un miros pregnant, cum are puiul deseori chiar şi când nu e expirat, şi avea o textură faină. Surprinzător, pieptul de curcan nu a fost atât de scump pe cât mă aşteptam, având acelaşi preţ ca puiul din hypermarket. Din piept au ieşit 4 sniţele mari şi frumoase şi din carnea tocată de curcan (care a costat mai puţin decât un McShitty burger la Mac) au ieşit 3 burgeri mari şi săţioşi.

Mai jos vei vedea cum poţi să mânca un burger sănătos, care nu presupune un drum la McDonalds sau Burger King. Aşa că dacă ai poftă de un burger fără efecte secundare sau carne de origini necunoscute, vezi mai jos reţeta.

Reţetă burger de curcan cu quinoa


Burger de curcan cu quinoa

Timp de pregătire: 20 minutes

Timp de gătire: 40 minutes

Porţii: 4-6

Ingrediente:

  • 300 grame carne tocată de curcan
  • o mână de quinoa, cuşcuş sau orez fiert în prealabil
  • 1 legătură ceapă verde
  • 4 căţei usturoi
  • 1 ou
  • pesmet
  • boia dulce sau iute
  • sare, piper
  • 4-6 chifle proaspete
  • castraveţi muraţi
  • muştar, ketchup

Preparare:

  1. În primul rând ce este şi cum se prepară quinoa? Quinoa este o cereală din America de Sud foarte sănătoasă, bogată în proteine şi vitamine. Quinoa se găseşte la magazine naturiste sau în Plafar. Ca şi fasolea, quinoa se lasă în apă o jumătate de oră la înmuiat apoi se spală bine sub jet de apă rece, pentru a-i înlătura stratul amărui de la suprafaţa. Se pune la fiert la foc mic, în apă sărată clocotită (proporţie quinoa-apă 1:2) într-o oală acoperită timp de 15-20 minute timp în care va creşte în volum de 4 ori şi va absorbi toată apa. Quinoa poate fi înlocuită şi cu orez, cuşcuş sau chiar încă 200 grame de carne de curcan.
  2. Între timp, toacă ceapa verde şi usturoiul mărunt şi amestecă-le cu carnea tocată, sare, piper şi o linguriţă de boia. Adaugă un ou şi quinoa şi combină toate ingredientele. Compoziţia va fi cam lichidă, motiv pentru care trebuie adăugat pesmet până carnea de burgeri se poate modela cu mâna. Din carne, vor ieşi cam 4 mingi pe care le pui pe o tavă tapetată cu hârtie de copt. Le turteşti şi le dai la cuptor timp de 15-20 minute, până se rumeneşte pe ambele părţi burgerul. Ar fi mers gătit mai bine la grătar, dar nu este în gospodărie.
  3. Chiflele le tai transversal şi le scoţi miezul. Aşezi carnea rumenită, câteva felii de castraveţi acri, ketchup şi muştar şi serveşti cu cartofi prăjiţi sau făcuţi la cuptor. Printre puţinele mele plăceri vinovate sunt chips-urile Lays, la cuptor cu ierburi mediteraneene. Sunt mama tuturor chips-urilor! Dacă chips-urile ar crea un super-erou modificat genetic, chips-urile astea mediteraneene ar fi acela!




Comentarii la acest articol

  • ma omori cu zile….acum ma duc sa imi iau curcan tocat ! eu il fac lamgratar cu legume fierte in aburi, e delicios

    • Eu cred ca asa o sa-ti placa si mai mult! :)

Comentează si tu

Read more:
Cea mai bună supă cremă de roşii

Ş-am sărbătorit zilele trecute o persoană specială cu un meniu decadent şi promiscuu de bun. Supa de roşii ce urmează,...

Close